15 days challenge

Assalamualikum dan salam satu Malaysia.

Berat aku sekarang 68kg, dia punya tembam+besar tu tak payah cerita lah macam mana. Tapi hakikatnya aku bukannya kesah sangat dengan berat badan ni. Aku kisah kalau perut buncit, pakai apa pon rasa macam tak kena nanti mulalah tabiat pegang perut. Ye lah mana tau kalau cubit2 perut, perut boleh merajuk and terus kempiskan.

Aku pernah kurus, jadi mengikut penelitian aku untuk perut kempis aku kena dapatkan balik berat 63kg aku dan untuk aku kelihatan langsing dan menawan aku kena turun sampai 55kg. Aku tau aku kurus ke gemuk sama je tak menawan. Hahaha.

Ini aku nak cerita pasal 15 days challenge aku untuk aku positif and bersemangat balik nak diet. Biasanya sebelum aku start diet makanan aku kena aktif kan badan aku supaya nampak berkeyakinan dan positif.


Gambar diatas aku ambik dari blogilates.com, yang aku buat ada 4 jenis challenge yang aku sekali kan. Disebabkan aku dah biasa buat benda2 ni, aku singkatkan 30 days kepada 15 days dimana dua kotak aku buat dalam 1 hari. Aku baru buat sehari, after 1 week aku dah buat aku akan tambahkan lagi satu challenge.

Semoga berjaya diri.

Ulasan